شرایط و هزینه‌های زندگی در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که هرساله افراد زیادی از سراسر جهان به آن مهاجرت می‌کنند. یکی از عواملی که باعث مهاجرت افراد به کشور اسپانیا شده است، اقتصاد این کشور است. اسپانیا به لحاظ اقتصادی رتبه چهاردهم دنیا را به خود اختصاص داده است. در دو دهه گذشته شرایط بهداشت و درمان، شرایط کار، امید به زندگی و در کل کیفیت زندگی در اسپانیا بهبود چشمگیری داشته است. همچنین مردم اسپانیا جز شادترین مردم جهان هستند. از این رو زندگی در این کشور حس و حال خوبی را برای افراد ایجاد می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که شما نیاز دارید درباره اسپانیا بدانید در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. فرانسه، پرتغال و جبل الطارق از همسایگان اسپانیا به حساب می‌آیند. به لحاظ آب و هوایی، اسپانیا با سایر کشور‌های اروپایی کمی متفاوت است. بخش شمالی این کشور آب و هوای معتدلی دارد. اما در بخش‌های جنوبی و مرکزی آن، آب و هوا کاملا مدیترانه‌ای است. افرادی که قصد دارند برای تفریح به اسپانیا سفر کنند، فصل‌های پاییز و بهار بهترین هستند. با این حال در بخش‌های از اسپانیا در ماه‌های آبان و آذر میزان بارندگی بالا است.

اسپانیا در حال حاضر حدود ۴۷ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور به لحاظ جمعیت ششمین کشور پرجمعیت قاره اروپا به حساب می‌آید. بیش از ۸۰ درصد مردم اسپانیا در شهرهای این کشور ساکن هستند. دو شهر بارسلونا و مادرید پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور اسپانیا هستند. زبان رسمی مردم این کشور زبان اسپانیایی است. مردم اسپانیا جز شادترین مردم دنیا هستند. مردم اسپانیا فرهنگ بالایی دارند و بسیار خوش رفتارند. گاوبازی یکی از ورزش‌های پرطرفدار و محبوب در این کشور است و افراد زیادی به همین دلیل به اسپانیا سفر می‌کنند.

شرایط زندگی در کشور اسپانیا

دلایل مختلفی برای مهاجرت و زندگی به اسپانیا وجود دارد. این کشور دارای شهرهای زیبا و دیدنی، تاریخی غنی، کوهستان‌های جذاب، فستیوال‌های مفرح است. جالب است بدانید که اسپانیا سنتی جذاب و در این حال مدرن به روزی به حساب می‌آید. اسپانیا یک کشور وسیعی است. آب و هوای این کشور بسیار خوب و مساعد و بیشتر زمان‌ها شاهد آب و هوای آفتابی خواهید بود. بر اساس آمار، در اسپانیا ۱۳۷ روز هوا آفتابی است. این کشور از فرهنگ غنی برخوردار است. غذاهای اسپانیا بی‌نظیر و خوشمزه است. اگر به اسپانیا سفر می‌کنید حتما آن‌ها را امتحان کنید زیرا تجربه جدید و جذابی برایتان خواهد بود. مردم اسپانیا خونگرم و دوست داشتنی هستند و با گردشگران رفتار خوبی دارند.

به لحاظ اقتصادی بعد از سال ۲۰۱۵، اسپانیا دچار افت اقتصادی شد. با این حال مردم اسپانیا زندگی کتعادل و رو به رشدی دارند. حداقل دستمزد در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. با این حال مردم اسپانیا زندگی خوبی دارند. از آنجایی که ارزش پولی کشور اسپانیا بالا است، یک کارمند ساده می‌تواند به راحتی زندگی خود را در ماه بگذراند و کمی هم پس‌انداز کند. برای افرادی که قصد دارند اقامت یکی از کشورهای اروپایی را بگیرند، اسپانیا یکی از ارزانترین‌ها است. به عبارت دیگر، برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، هزینه اقامت و زندگی در کشور اسپانیا پایین‌تر است.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در اسپانیا

کیفیت زندگی در اسپانیا بالا است. داشتن آب و هوای مطلوب، هزینه‌های نسبتا پایین زندگی و مسکن و استانداردهای بالای زندگی این کشور را به یکی از بهترین‌ها تبدیل نموده است. افرادی که به دنبال زندگی با آرامش هستند، این کشور را برای زندگی قبول می‌کنند. مردمان محلی بسیار خونگرم بوده و رفتار بسیار خوبی دارند. بر اساس سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) کشور اسپانیا بر اساس شاخص‌های مختلف رفاهی و کیفی با عنوان «شاخص زندگی بهتر» شناخته شده است. این بدان معنا است که شاخص‌های اساسی از جمله سلامت، رفاه، مسکن، درآمد، شغل و امنیت در سطح بالایی در این کشور قرار دارد. به همین دلیل است که نرخ امید به زندگی در کشور اسپانیا بالا است. بر اساس آخرین آمارها، نرخ امید به زندگی در اسپانیا ۸۳ سال است. علاوه بر این، حدود ۷۲ درصد از اسپانیایی‌ها در رابطه با سلامتشان احساس رضایت دارند.

فرهنگ مهاجرپذیری در اسپانیا

مردم اسپانیا از فرهنگ غنی برخوردار هستند. اقتصاد و کیفیت بالای زندگی در این کشور باعث شده است تا هرساله افرادی زیادی از کشورهای مختلف به اسپانیا مهاجرت کنند. مردم اسپانیا بسیار مهاجرپذیر هستند و با مهاجران رفتار خوبی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسپانیا جز پنج مقصد گردشگری برتر در جهان به حساب می‌آید. در حقیقت، فرهنگ و هنر غنی این کشور هرساله گردشگران زیادی را به آن جذب می‌کند.

بازار کار و نرخ بیکاری در اسپانیا

نرخ بیکاری همواره یکی از شناخته شده‌ترین معیارها برای بازار کار یک کشور به حساب می‌آید. این نرخ همچنین نشان دهنده رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی است. اطلاع از این نرخ می‌تواند به مهاجرانی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند کمک کند تا آگاهانه تصمیم بگیرند. همچنین از این طریق می‌توان نتیجه گرفت که چه شغلی بازار کار بهتری و چه شغلی بازار کار ضعیف‌تری دارد. اسپانیا در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی نرخ بیکاری بیشتری دارد. از این رو پیدا کردن شغل در اسپانیا کار بسیار دشواری است.

میانگین درامد مشاغل مختلف در اسپانیا

درآمد مردم در کشور اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. میانگین درآمد در کشور اسپانیا حدود ۳۶ هزار ۹۹۱ یورو در سال است. به طور حداقلی، درآمد یک شخص حدود ۲۲ هزار ۱۷ یورو و حداکثر درآمد یک فرد ۴۸ هزار ۳۵۷ هزار یورو در سال است. همچنین افراد می‌توانند مقداری دریافتی اضافه نیز داشته باشد. میزان دریافتی مازاد چیزی حدود ۷۸۶۱ یوزو در سال است. میزان درآمد افراد با توجه به حرفه و شغل‌شان و همچنین سابقه کاری‌شان متفاوت است. پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا به ترتیب شامل جراح، دندانپزشک، خلبان، مدیر مالی، مدیران فناوری و اطلاعات، رادیولوژی، مدیر عامل، مهندس و متخصص رادیولوژی می‌شود.

مزایا و معایب زندگی در در اسپانیا

طبیعتا زندگی در هر کشوری دارای مزایا و معایب خاص خودش است. در رابطه با اسپانیا نیز همین طور می‌باشد. ما در ادامه درباره مزایا و معایب زندگی در این کشور اطلاعاتی را در در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مزایا

همان طور که گفتیم زندگی در اسپانیا مزایایی دارد. از جمله مزایای زندگی در این کشور زیبا و دوست داشتنی می‌توان به هزینه مناسب و منطقی زندگی در آن، هزینه مسکن اجاره مناسب، کیفیت بالای زندگی، تجربه انواع غذاهای فصلی مختلف و جذاب، آب و هوای مطلوب و دوست داشتنی، سیستم عالی حمل و نقل عمومی، خدمات مربوط به سلامتی و درمان، بهداشت بالا و مردمان با فرهنگ و خونگرم اشاره کرد.

معایب

بهطور طبیعی هر کشور در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز هست. اسپانیا نیز از این قائده مستثنی نیست. از جمله معایب زندگی در کشور اسپانیا می‌توان به هزینه بالا برای خرید ملک، هزینه بالای قبض‌های گاز، آب و برق و بازار کار ضعیف آن اشاره کرد. نرخ بیکاری در کشور اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر است و این امر باعث شده که پیدا کردن شغل در این کشور سخت باشد.

هزینه‌های زندگی در در اسپانیا

به طور کلی، هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. بر اساس آمارها، اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌ترین هزینه را دارد و یکی از دلایلی که هرساله گردشگران زیادی به این کشور می‌روند همین مسئله است.

هزینه خوراک

هزینه خوراک در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. برای مثال، تفریح و غذاخوردن در رستوران در این کشور مقرون به صرفه است. حتی در برخی از نقاط اسپانیا هزینه یک دیس غذای کامل چیزی بین ۲ تا ۳ یورو است. می‌توان گفت که هزینه‌های خوراک در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.

هزینه مسکن

بیشتر درآمد افراد در کشور اسپانیا صرف مسکن می‌شود. میزان پرداختی افراد به مسکن چه بابت اجاره و چه بابت خرید کاملا بستگی که به این دارد که ملک مورد نظر در چه شهری و در چه بخشی از شهر واقع شده است. برای مثال این کاملا طبیعی است که هزینه مسکن در شهرهای مهمی مانند مادرید بسیار بیشترین از حاشیه شهرها و مناطق روستایی این کشور است. به طور متوسط، هزینه اجاره یک مسکونی در اسپانیا چیزی بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو در هر ماه است.

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک در اسپانیا نیز مقرون به صرفه است. مانند هر کشور دیگری بستگی به این دارد که شما چه نوع پوشاکی را قصد دارید بخرید. طبیعتا زمانی که شما دنبال لباس‌های برند هستید باید هزینه بیشتری را بابت آن‌ها پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل

اسپانیا یکی از کشورهایی است که از سیستم حمل و نقل بسیار خوبی برخوردار است. هزینه‌های حمل و نقل در اسپانیا چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ یورو است. البته این میزان هزینه در هر شهری متفاوت است و از این رو باید باتوجه به شهر محل زندگی آن را در هر ماه محاسبه کرد.

هزینه خدمات

از آنجایی در اسپانیا کیفیت زندگی بالا است، این کشور در زمینه‌های سلامت و ورزشی خدمات خوبی را با هزینه‌های مناسب به مردم ارائه می‌دهد.

تحصیل فرزندان

اسپانیا دانشگاه‌های برتر زیادی را در خود جای داده است. از این رو به کشور مناسبی برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت است. به طور متوسط، دانشگاه‌های دولتی این کشور در سطح کارشناسی بالای ۲۰۰۰ یورو، کارشناسی ارشد بین ۴ تا ۶ هزار یورو و دکتری بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در سال هزینه دارد. هزینه یک زندگی دانشجویی در سطح متوسط در این کشور بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه است.

ارزانترین و گرانترین شهرهای در اسپانیا برای زندگی

همواره مسئله هزینه و مخارج برای بسیاری از افراد از جمله مهاجران مسئله بسیار مهمی به حساب می‌آید. با این حال، برخی از افراد نگرانی از بابت هزینه‌ها ندارند و تمایل دارند در شهرهایی زندگی کنند که کیفیت زندگی در آن‌ها بالا است. به همین دلیل ما در اینجا قصد داریم که ارزانترین و گرانترین شهرهای اسپانیا را به شما معرفی کنیم.

از جمله گرانترین و بهترین شهرهای اسپانیا می‌توان به مادرید و بارسلونا اشاره کرد. هزینه زندگی در این شهرهای اسپانیا در مقایسه با سایر شهرهای آن بالاتر است. با این حال، موقعیت‌های شغلی و درآمد در این شهر‌ها در مقایسه با سایر شهرهای اسپانیا نیز بیشتر است.

با این حال، یک سری شهرها در اسپانیا وجود دارد که هزینه زندگی در آن‌ها در مقایسه با سایر شهر پایین‌تر است. این شهرها شامل والنسیا، سویا، گرانادا، آلیکانته، کوردوبا و لاکرونیا می‌شود.

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان

هرساله ایرانیان زیادی از سراسر جهان به کشور اسپانیا سفر می‌کنند. با توجه به اینکه، آمار مهاجرت رو به افزایش است، هرساله افراد زیادی مهاجرت می‌کنند. اسپانیا یکی از مقاصد برای مهاجران است. کیفیت بالا و هزینه‌های مناسب این کشور آن را به مقصدی برای مهاجران تبدیل نموده است. ایرانیان زیادی به اسپانیا مهاجرت کرده اند. بر اساس آمارها حدود ده هزار ایرانی در کشور اسپانیا ساکن هستند. سه شهر والنسیا، بارسلونا و مادرید بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان به حساب می‌آیند و در حال حاضر بیشتر ایرانیان ساکن اسپانیا در این سه شهر ساکن هستند.

بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

هرساله افراد زیادی به منظور ادامه تحصیل به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا هستند. اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است و دانشگاه و مراکز آموزشی زیادی را در خود جای داده است. افرادی که قصد دارند که در این کشور ادامه تحصیل دهند، ابتدا باید رزومه‌ای از خود تهیه کرده و به همراه توصیه نامه به دانشگاه‌های این کشور بفرستند. در صورت پذیرفته شدن، می‌توانند به سفارت این کشور مراجعه کرده و اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی کنند. به لحاظ کیفیت، دو شهر بارسلونا و مادرید جز بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل به حساب می‌آیند. زندگی در این شهرها برای بسیاری از افراد رویا است.

بهترین شهرهای در اسپانیا برای کار

با وجود اینکه در اسپانیا اقتصاد نسبتا خوب است، اما شرایط کاری در آن بسیار دشوار است. برای مثال، در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هموچون آلمان پیدا کردن کار بسیار دشوار است. علاوه بر این نرخ بیکاری در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا بالاتر است. بیشتر افرادی که توانسته‌اند ویزای تحصیلی اسپانیا را بگیرند، تمایل دارند که بعد از پایان تحصیلات شان، در این کشور بمانند و شغل مناسبی برای خود پیدا کنند. بهترین شهرها برای کار در اسپانیا شامل والنسیا، مادرید، سویله، بارسلونا، پامپلونا، گرانادا، زاراگوزا و بیلبائو است.

سوالات متداول

۱. هزینه خوراک در اسپانیا چقدر است؟

خوراک در اسپانیا قیمت معقولی دارد. به عنوان مثال، تفریح و غذاخوردن در رستوران در این کشور مقرون به صرفه است. حتی در برخی از نقاط اسپانیا هزینه یک دیس غذای کامل چیزی بین ۲ تا ۳ یورو است. می‌توان گفت که هزینه‌های خوراک در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.

۲. بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدامند؟

مادرید و بارسلونا دو تا از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل هستند و دانشگاه‌های خوبی را در خود دارد.

۳. ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی کدام‌ها هستند؟

ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی شامل والنسیا، سویا، گرانادا، آلیکانته، کوردوبا و لاکرونیا می‌شود. هزینه زندگی در این شهرها در مقایسه با سایر شهرهای این کشور پایین‌تر است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *