بهترین شهرهای کانادا برای کار

دولت کانادا با توجه به کمبود نیروی کار و سالخوردگی جمعیت از متقاضیان کار در این کشور استقبال می کند. از این رو هرساله در قالب برنامه های فدرال و استانی برای جذب نیروی کار ماهر فراخوان می دهد. اگر شما هم متقاضی مهاجرت کاری به کانادا هستید باید شهر موردعلاقه و البته مطابق با حرفه خود را پیدا کنید. مهاجرت به شهری جدید برای پیداکردن شغلی که شایسته آن هستید می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. اما بخش زیادی از این مهم به انتخاب درست مقصد بستگی دارد. به همین دلیل در ادامه بهترین شهرهای کانادا برای کار را معرفی می کنیم.

فهرست مطالب

بهترین شهرهای کانادا برای کار

  1. تورنتو
  2. ونکوور
  3. مونترال
  4. کبک
  5. کلگری
  6. ادمونتون
  7. اتاوا
  8. کیچنر- واترلو
  9. هالیفاکس
  10. ساسکاتون
  11. میسیساگا
  12. برلینگتون

در ادامه به بررسی هر یک از شهرهای نامبرده می پردازیم:

۱. تورنتو

بدون شک تورنتو یکی از بهترین شهرهای دنیا برای کار و زندگی است. اگرچه هزینه مسکن و زندگی در این شهر بالاست اما با طیف گسترده ای از مشاغل، نوید یک زندگی خوب را به شما می دهد. در واقع تورنتو از نظر تعداد صنایع و فرصت های شغلی در کانادا حرف اول را می زند! نرخ بیکاری در تورنتو ۶ درصد است. اگر به دنبال مشاغل حرفه ای هستید، تورنتو بهترین مقصد برای شماست. دفتر مرکزی تقریباً تمامی شرکت های فعال در حوزه خدمات مالی مانند بانک ها و بیمه ها در این شهر قرار دارند. شرکت های تولیدی نیز در تورنتو با قدرت هرچه تمام تر فعالیت می کنند. صنعت فیلم سازی هم در تورنتو جایگاه ویژه ای دارد. حتی بیشتر فیلم سازهای آمریکایی برای کاهش هزینه ها به تورنتو نقل مکان کرده اند زیرا دلار کانادا ازران تر از دلار ایالات متحده است. علاوه بر اینها، در لیست مشاغل موردنیاز تورنتو همواره نیاز به معلم، پرستار، راننده و… نیز به چشم می خورد.

از طرف دیگر، تورنتو مانند بسیاری از شهرهای دیگر کانادا، پذیرای افراد با نژاد و مذاهب متنوع از نقاط مختلف دنیا است. بنابراین یکی از چندفرهنگی ترین شهرهای کانادا بشمار می رود. پس در صورت مهاجرت به تورنتو احتمالاً در آنجا احساس تعلق خاطر خواهید کرد.

۲. ونکوور

ونکوور با جمعیتی حدود ۶۶۲ هزار نفر در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. ونکوور زیبا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی است که در جمع ۷/۰ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی نیز جای دارد. نرخ بیکاری در ونکوور ۶/۴ درصد و نرخ رشد اشتغال ۱/۷ درصد است. اقتصاد این شهر عمدتاً مبتنی بر صنعت فیلم سازی، حمل و نقل، املاک، گردشگری و فناوری های مرتبط با انرژی های پاک است. بنابراین اگر دارای تحصیلات یا تجربه در یکی از این صنایع هستید، فرصت های شغلی زیادی در ونکوور در انتظار شما است. علاوه بر اینها اگر در زمینه بیزنس نیز سابقه داشته باشید باز هم شانس بالایی برای ورود به بازار کار ونکوور خواهید داشت. در واقع طیف وسیع صنایع در حال رشد این شهر، هر سلیقه و علاقه ای را راضی خواهد کرد.        

۳. مونترال

مونترال با جمعیتی بالغ بر ۷۶/۱ میلیون نفر یکی از بزرگترین شهرهای کانادا است که در استان فرانسوی زبان کبک قرار دارد. پس اگر به زبان فرانسوی مسلط هستید، مونترال بهترین مقصد برای شما است. از این شهر با معماری به سبک فرانسوی و موزه ها و گالری های متعدد به عنوان اروپایی ترین شهر در آمریکای شمالی یاد می شود. هزینه زندگی در مونترال هم نسبت به شهرهایی مثل تورنتو کمتر است. بنابراین مونترال می تواند مسیری برای تحقق رویاهای شما باشد. به خصوص اگر به صنایعی مانند هوافضا، الکترونیک، مهندسی نرم افزار، گردشگری، ارتباطات و نساجی علاقه مند باشید. علاوه بر اینها، مونترال از حوزه های مرتبط با هوش مصنوعی، تولید بازی های ویدئویی و جلوه های بصری نیز حمایت می کند. نرخ بیکاری در مونترال ۷/۵ درصد است.

۴. کبک

کبک یکی دیگر از شهرهای استان فرانسوی زبان کبک است که در جمع ۲ درصد شهر برتر دنیا قرار دارد. این شهر با ۵۴۹ هزار نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری ۶/۳ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه ۱/۴ درصد است. بیشترین مشاغل موردنیاز کبک مربوط به مراقبت های بهداشتی، مدیریت دولتی و خرده فروشی است. با این حال، بازار کار آن بسیار متنوع و پتانسیل زیادی برای رشد دارد. در حقیقت بزرگترین کارفرمای شهر کبک، دولت استانی آن است. صنایع کشاورزی، معدن، جنگلداری، آب، برق و گردشگری از دیگر صنایع کلیدی کبک هستند. در کل با توجه به صنایع و اقتصاد پررونق کبک، فرصت های شغلی زیادی در این شهر برای مهاجران وجود دارد.

۵. کلگری

کلگری با جمعیتی حدود ۳۱/۱ میلیون نفر در استان آلبرتا قرار دارد. اسم کلگری در لیست یک درصد شهر برتر دنیا برای زندگی و کار دیده می شود. نرخ بیکاری کلگری ۱/۷ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه آن ۶/۳ درصد است. نفت و گاز و به طور کلی انرژی، صنایع کلیدی این شهر بشمار می روند. با این حال، صنعت کلگری به طور فزاینده ای متنوع  و نیروی کار شهر در طیف وسیعی از صنایع مشغول به فعالیت است. حمل و نقل، تدارکات، فیلم سازی، فناوری، گردشگری و خرده فروشی از دیگر صنایعی هستند که می توانید در آنها کار کنید. علاوه بر اینها، حقوق تازه واردها در کلگری نسبت به اکثر شهرهای بزرگ کانادا بیشتر است. به طور میانگین، درآمد افراد در کلگری ۳۴۳۸ دلار در ماه است. بنابراین اگر به دنبال شغلی پردرآمد هستید، کلگری می تواند مقصدی مناسب برای شما باشد.

۶. ادمونتون

ادمونتون با ۰۱/۱ میلیون نفر جمعیت یکی دیگر از شهرهای پرجمعیت استان آلبرتا است. شهری زیبا با تعداد زیادی کالج و دانشگاه بزرگ که فضای سبز بیشتری نسب به پارک مرکزی نیویورک دارد. نرخ بیکاری در ادمونتون ۸ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه آن ۴/۱ درصد است. اگرچه ادمونتون دارای بالاترین نرخ بیکاری در بین شهرهای کانادا است اما همچنان فرصت های شغلی چشمگیری برای مهاجران دارد. صنایع کلیدی ادمونتون عبارتند از صنایع تولیدی، ترابری، لجستیک، مهندسی محیط زیست، پتروشیمی و گردشگری. در واقع ادمونتون با داشتن منابع طبیعی فراوان و دسترسی به بازارهای اصلی آمریکای شمالی و آسیا، فرصت های شغلی خوبی ارائه می دهد. البته این شهر بیشتر به جذب افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال تمایل دارد. بنابراین اگر در این رده سنی هستید و به صنایع مذکور هم علاقه مندید، ادمونتون می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. هزینه زندگی در ادمونتون نیز مقرون بصرفه است. در واقع هزینه زندگی یک نفر در این شهر حدود ۱۷۴۲ دلار در ماه است. بنابراین مهاجرت به ادمونتون می تواند آغاز زندگی در فضایی آرام با فرصت های شغلی مناسب و هزینه های معقول باشد. زندگی در این شهر حتی می تواند زمینه تحصیلات عالی را نیز برای شما فراهم کند.

۷. اتاوا

اتاوا با ۰۲/۱ میلیون نفر جمعیت در استان انتاریو قرار دارد. اتاوا پایتخت کانادا و دارای یکی از قوی ترین نظام های اقتصادی در بین شهرهای این کشور است. نرخ بیکاری در اتاوا ۷/۴ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه آن ۵/۳ درصد است. اگر تحصیل کرده و به دنبال کار دولتی هستید، اتاوا بهترین مقصد برای شما است. علاوه براین، اتاوا یک جامعه استارتاپی بسیار بزرگ دارد که می تواند زمینه رشد و گسترش ارتباطات شما را فراهم کند. این شهر در زمینه های مرتبط با فناوری و نوآوری نیز نیروی زیادی می پذیرد. در کل اتاوا در جمع یک درصد شهر برتر دنیا برای زندگی و کار قرار دارد.

۸. کیچنر- واترلو

واترلو با ۱۲۱ هزار نفر جمعیت یکی دیگر از بهترین شهرهای استان انتاریو برای کار است. نرخ بیکاری در شهرهای دوقلوی کیچنر و واترلو ۳/۵ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه آن ۸/۴ درصد است. واترلو مقصدی جذاب برای علاقه مندان به فناوری، آموزش و اقتصاد می باشد. در حقیقت این شهر یکی از مهمترین قطب های فناوری کانادا بشمار می رود. تعداد زیادی از شرکت های کانادایی مبتنی بر فناوری در این شهر مستقر هستند. به راستی که واترلو الگویی مناسب برای شهرهایی است که می خواهند از صنایع تولیدی فاصله بگیرند. از طرف دیگر، مجاورت با تورنتو منجر به پویایی این شهر شده است. علاوه براین، واترلو انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال تجارت و راه اندازی فروشگاه هستند.

۹. هالیفاکس

هالیفاکس با جمعیتی بالغ بر ۴۴۰ هزار نفر در استان نوا اسکوشیا قرار دارد. نرخ بیکاری در هالیفاکس ۲/۵ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه آن ۴/۱ درصد است. از نظر اقتصادی، این شهر در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. در واقع افزایش متقاضیان مهاجرت به هالیفاکس در کنار هزینه های زندگی مقرون بصرفه آن باعث شده تا سرمایه گذاران بیش از پیش به این منطقه جذب شوند. جذب بیشتر سرمایه گذاران نیز منجر به ایجاد فرصت های شغلی بیشتر شده است. در حال حاضر، هالیفاکس در ردیف ۲ درصد شهر برتر دنیا قرار دارد. هالیفاکس به عنوان یک منطقه تجاری بزرگ در سواحل شرقی کانادا، قراردادهای کشتی سازی متعددی را با نیروی دریایی کانادا منعقد می کند. این شهر همچنین یک مرکز مهیج برای استارت آپ ها محسوب می شود.

۱۰. ساسکاتون

ساسکاتون با ۲۴۶ هزار نفر جمعیت در استان ساسکاچوان قرار دارد که در جمع ۵ درصد شهر برتر دنیا جای گرفته است. نرخ بیکاری در ساسکاتون ۹/۵ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه آن ۴/۵ درصد است. ساسکاتون یکی از شهرهایی است که دارای بیشتری فرصت های شغلی برای مهاجران هستند. اقتصاد این شهر عمدتاً بر پایه کشاورزی و معدن استوار است. صنایع مرتبط با نفت و گاز نیز در این شهر پیشرفت چشمگیری داشته اند. به دلیل موقعیت مرکزی، ساسکاتون به عنوان مرکز توزیع و تدارکات کانادا نیز شناخته می شود. این شهر همچنین یک صحنه رو به رشد برای رسانه های دیجیتالی و استارت آپ ها بشمار می رود.

۱۱. میسیساگا

میساساگا با ۷۲۲ هزار نفر جمعیت یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای کار است. بزرگترین فرودگاه کانادا در میسیساگا قرار دارد که به هفت بزرگراه اصلی وصل می شود. این شهر همچنین یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی کانادا را در خود جای داده است. میسیساگا فرصت های شغلی و تجاری خوبی را در بخش های امور مالی، مخابرات، خودروسازی، فناوری اطلاعات و هوافضا ارائه می دهد. این شهر همچنین به عنوان مهمترین مرکز مالی، بیمه و املاک و مستغلات در آمریکای شمالی بشمار می رود و از این نظر در دنیا نیز جایگاه قابل توجهی دارد؛ به گونه ای که در ردیف ۵/۰ شهر برتر دنیا برای زندگی و کار جای گرفته است.

۱۲. برلینگتون

برلینگتون شهری با آب و هوای مطبوع و طبیعتی شگفت انگیز است که ۱۸۳ هزار نفر جمعیت دارد. از نظر مسکن و هزینه های زندگی، برلینگتون یکی از گران ترین شهرهای کانادا است که در جمع ۱۲ درصد شهر گران دنیا نیز قرار دارد. اما فرصت های شغلی متعدد و میانگین درآمدی نسبتاً بالا می تواند مقصدی مناسب برای مهاجرت کاری به کانادا باشد. بهترین فرصت های شغلی برلینگتون در بخش های تولید مواد غذایی و صنایع الکترونیک، حمل و نقل، بسته بندی و داروسازی و خدمات تجاری و زیست محیطی ارائه می شوند.

میانگین درآمد کانادا

یکی از مباحث مهم در مورد مهاجرت کاری به کانادا، میانگین درآمد افراد در این کشور است. حقوق افراد در کانادا به شغل و شهر محل اقامت آنها بستگی دارد. به طور میانگین، درآمد افراد در شهرهای مختلف کانادا بعد از کسر مالیات به صورت زیر است:

  • تورنتو: ۳۴۱۹ دلار در ماه
  • ونکوور: ۳۳۰۳ دلار در ماه
  • مونترال: ۳۰۴۰ دلار در ماه
  • کبک: ۲۸۴۷ دلار در ماه
  • کلگری: ۳۴۳۸ دلار در ماه
  • ادمونتون: ۳۰۶۱ دلار در ماه
  • اتاوا: ۳۳۳۴ دلار در ماه
  • واترلو: ۴۲۴۷ دلار در ماه
  • هالیفاکس: ۲۸۴۶ دلار در ماه
  • ساسکاتون: ۲۹۹۲ دلار در ماه
  • میسیساگا: ۳۴۰۹ دلار در ماه
  • برلینگتون: ۴۵۳۸ دلار در ماه

هزینه زندگی در کانادا

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان مهاجرت به کانادا، هزینه زندگی در این کشور است. اگرچه هزینه به سبک زندگی و شهر محل اقامت بستگی دارد اما میانگین آن در شهرهای مختلف کانادا به شرح زیر است:

  • تورنتو: ۲۴۶۰ دلار برای یک نفر و ۵۴۹۳ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • ونکوور: ۲۴۷۷ دلار برای یک نفر و ۵۵۱۰ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • مونترال: ۱۷۶۰ دلار برای یک نفر و ۴۱۹۵ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • کبک: ۱۰۴۰ دلار برای یک نفر و ۳۴۰۱ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • کلگری: ۱۹۹۶ دلار برای یک نفر و ۴۶۳۵ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • ادمونتون: ۱۷۴۲ دلار برای یک نفر و ۳۹۰۷ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • اتاوا: ۲۰۰۵ دلار برای یک نفر و ۴۴۲۵ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • واترلو: ۲۰۳۳ دلار برای یک نفر و ۴۳۷۹ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • هالیفاکس: ۲۰۴۱ دلار برای یک نفر و ۴۵۹۱ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • ساسکاتون: ۱۶۹۳ دلار برای یک نفر و ۳۹۰۱ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • میسیساگا: ۲۲۳۳ دلار برای یک نفر و ۴۹۸۷ دلار برای یک خانواده چهار نفری
  • برلینگتون: ۲۱۶۵ دلار برای یک نفر و ۴۷۹۵ دلار برای یک خانواده چهار نفری

در پایان

 خانواده بزرگ و بین‌المللی اِلو ویزا کارگزار و مجری قدرتمند روش‌های مهاجرتی از ایران و خاورمیانه همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *