تحصیل در انگلستان مقطع کارشناسی چه شرایطی دارد؟

یکی از کشور های برتر در زمینه ی آموزش رشته های مختلف دانشگاهی در سطح کشور های مختلف دنیا، کشور انگلستان می باشد. این کشور دارای دانشگاه های برتر با رنکینگ های بالای جهانی می باشد که از جمله ی آن ها می توان به دانشگاه های آکسفورد و کمبریج اشاره کرد که در رتبه های دوم و سوم در بین دانشگاه های مختلف دنیا قرار دارند. هزینه ی تحصیل در انگلستان مقطع کارشناسی بسیار پایین تر از بسیاری از کشور های دنیا از جمله کشور آمریکا می باشد که این موضوع باعث شده است تا تعداد دانشجویانی که هر ساله به این کشور اروپایی مهاجرت می کنند و ویزای تحصیلی این کشور را به دست می آورند، بیشتر شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تحصیل در انگلستان مقطع کارشناسی آشنا کرده و درباره ی شرایط تحصیل در این کشور توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در انگلستان مقطع کارشناسی

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض شد، کشور انگلستان یکی از بهترین کشور های دنیا در زمینه های آموزشی و تحصیلات آکادمیک در سطح دنیا به حساب می آید و دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند، از امکانات بسیار پیشرفته و به روز دنیا برخوردار می باشند که این امکانات به دانشجویان کمک می کنند که سطح علمی خود را بالاتر ببرند و بتوانند در زمینه رشته ی خود پیشرفت مناسب تری داشته باشند. بعلاوه با توجه به این که در بسیاری از کشور های دنیا از جمله کشور ایران، امکانات آموزشی لازم برای تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مقطع لیسانس فراهم نمی باشد، لذا کشور انگلستان، به عنوان یکی از کشور های برتر در زمینه های آموزشی، همواره میزبان خیل عظیمی از دانشجویان از سراسر دنیا از جمله کشور ایران بوده است.

یکی از مهم ترین مزیت های آموزشی کشور انگلستان، این است که طول دوره ی کارشناسی در این کشور کم تر از کشور های دیگر می باشد. با توجه به این موضوع که طول دوره ی کارشناسی یا لیسانس در کشور های مختلف دنیا از جمله کشور ایران معمولا ۴ سال می باشد، هر کشوری که بتواند طول دوره ی کارشناسی را کوتاه تر کند، دانشجویان بیشتری برای تحصیل به آن کشور مهاجرت می کنند. طول دوره ی کارشناسی در دانشگاه های کشور انگلستان، ۳ سال می باشد و از بسیاری از کشور های دنیا، دوره ی کارشناسی در این کشور یک سال زود تر تمام می شود. همچنین طول دوره ی کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه های کشور انگلستان، ۱ سال می باشد که این موضوع نیز از جمله مزیت های تحصیل در کشور انگلستان می باشد.

چگونه می توان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور انگلستان اقدام کرد؟

برای تحصیل در انگلستان مقطع کارشناسی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور، دانش آموزان و دانشجویان بایستی در سایتی به نام UCAS ثبت نام کنند. این سامانه ی اینترنتی، سامانه ای برای ثبت نام دانشجویان خارجی است که قصد دارند در کشور انگلستان تحصیل خود را ادامه دهند. در این سامانه، دانشجو می بایست همه ی اطلاعات شخصی خود را ثبت نموده و منتظر اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باشد. از جمله ی اطلاعات دیگری که باید در این سامانه توسط دانشجو ثبت شود، ریز نمرات دبیرستان و مدرک دیپلم دانشجو می باشد. در صورتی که معدل دیپلم دانشجو از حداقل نمره ی مورد تایید دانشگاه های این کشور کم تر باشد، دانشجو نخواهد توانست پذیرش دانشگاه های این کشور را به دست بیاورد.

یکی دیگر از قسمت هایی که باید در هنگام ثبت نام در سایت UCAS توسط دانشجو تکمیل شده و برای دانشگاه مقصد ارسال شود، بخش هدف نامه می باشد. دانشگاه های کشور انگلستان، برای هدف و انگیزه ی دانشجویان خارجی که در دانشگاه های این کشور قصد ادامه تحصیل دارند، ارزش قائلند. لذا نوشتن یک هدف نامه و انگیزه نامه ی مناسب و داشتن یک رزومه ی قوی، می تواند به دانشجو در گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشور انگلستان، کمک بسیار زیادی کند. هر دانشجو که قصد ثبت نام در این سایت و تحصیل در انگلستان مقطع کارشناسی را دارد، می تواند برای ۵ دوره در این سایت ثبت نام کند و شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی از این کشور امتحان کند. البته در مورد رشته هایی مثل رشته های دندانپزشکی، پزشکی و دامپزشکی، قضیه فرق می کند. برای ثبت نام در این رشته ها، دانشجو فقط می تواند ۴ بار در سایت ثبت نام کرده و برای پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهد. البته این دسته از دانشجویان می توانند برای بار پنجم، درخواست پذیرش برای رشته های دیگری مثل رشته ی زیست شناسی دهند. البته بعضی از دانشجویان خارجی که از کشور های مختلف قصد ثبت نام در دانشگاه های انگلستان را دارند، لازم نیست در این سایت ثبت نام کنند و مسیر آن ها کاملا متفاوت می باشد.

دریافت اطلاعات شما

به شما دوستان پیشنهاد میشه برای بررسی دقیق و هوشمندانه شرایط شما در بحث کاریابی بین المللی توسط مشاوران تخصیصی ما در قسمت مشاوره فرم پر کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *