شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی کشور ترکیه در این مطلب به صورت کامل شرایط ویزای تحصیلی این کشور را بررسی می کنید. شما دوستان می توانید برای بررسی شرایط برای تحصیل در کشور ترکیه یه وقت مشاوره بگیرید ،همکاران در بخش کشور ترکیه شما را راهنمایی کنند.

ویزای تحصیلی ترکیه

این مطلب این موارد شامل می شود

ویزای تحصیلی چیست ؟

برای بهتر درک کردن ویزای تحصیلی می توانید از این مقاله استفاده کنید. اما به طور کلی بخواهیم بگیم مجوز ورود به کشور ترکیه برای تحصیل را ویزای تحصیلی ترکیه می گویند.

مقاطع تحصیلی

کالج

بورسه تحصیلی کشور ترکیه

دولت ترکیه برای دانشجویان بین المللی بورس تحصیلی دولتی در نظر گرفته است و از این طریق دانشجویان بین المللی را به تحصیل در دانشگاه های ترکیه ترغیب می کند. بورسیه تحصیلی در ترکیه فرصت مناسبی را برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه فراهم می آورد. در حال حاضر بورس تحصیلی تنها به دانشجویان خارجی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا اعطا می شود. بورس تحصیلی ترکیه معمولا شامل هزینه های شهریه، خوابگاه، بیمه و سفر می باشد. برای اخذ این بورس باید به زبان ترکی تسلط داشته باشید و در صورت نیاز گذراندن دوره زبان ترکی اجباری می باشد. دانشجویان براساس روزمه تحصیلی شان می توانند این بورس را اتخاذ نمایند، موارد مهم برای کسب این بورسیه میانگین نمرات در مقاطع تحصیلی قبلی و آزمون ورودی دانشگاه می باشد.

ویزای پیوست در حین تحصیل

خانواده شما می توانند به صورت توریستی به ترکیه وارد شوند تا مدت ۳ ماه اقامت داشته باشند. اگر اعضای خانواده تمایل به اقامت طولانی تر دارند، باید برای مجوز اقامت همراه درخواست دهند. در طول مدت اقامت کوتاه مدت اعضای خانواده باید برای مجوز اقامت درخواست دهند. مدت زمان اعتبار مجوز اقامت همراه بستگی به مدت اعتبار مدت اقامت دانشجو دارد اما به طور کلی تا سقف دو سال صادر می شود. خانواده شامل همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و فرزندان بالای ۱۸ سال وابسته می باشد. برخی از دانشگاه ها در ترکیه برای دانشجویان امکان اسکان به همراه خانواده را نیز فراهم می کنند.برای کودکان متولد شده در ترکیه باید در عرض شش ماه برای مجوز اقامت درخواست دهید. والدین باید در زمان تولد، گواهی تولد را اخذ نمایند و برای اخذ مجوز اقامت ارائه دهند.

کار در حین تحصیل در کشور ترکیه

دانشجویان مقاطع کاردانی یا کارشناسی در ترکیه، اجازه کار حین تحصیل را ندارند. اما افرادی که دوره‌های تحصیلات تکمیلی را می‌گذرانند می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته بصورت پاره‌وقت کار کنند. دانشجویانی که شامل بورسیه‌های تحصیلی ترکیه هستند، می‌توانند به عنوان محقق در پروژه‌های علمی مربوطه در دانشگاه مشغول‌به‌کار شوند. از جمله دانشگاه‌هایی که این امکان را برای دانشجویان فراهم نموده دانشگاه بغازیچی استانبول و دانشگاه فنی خاورمیانه است. برخی از دانشگاه‌های خصوصی نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با بورسیه کامل می پذیرند و افراد می‌توانند در ازای دریافت این بورسیه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان فراهم کنند. با‌این‌حال برخی از دانشجویان در وظایفی مانند تدریس، تحقیق، تجزیه و تحلیل آماری و سایر موارد به اعضای هیئت علمی کمک می‌کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی

  • فرم درخواست پذیرش

  • دیپلم دبیرستان (یا مدرکی که نشان می‌دهد شما فارغ‌التحصیل شده‌اید) یا مدرک کارشناسی ( لیسانس )

  • سوابق تحصیلی

  • نمره آزمون زبان

  • گواهی تأیید اینکه شما یک آزمون خارج از مدرسه متوسطه موفق شده‌اید. (به‌عنوان‌مثال SAT 1، لیسانس بین‌المللی، لیسانس ملی و غیره)

  • شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ترکیه

مدارک مورد نیاز 2

شرایط بعد از ویزای تحصیلی

انشجویانی که متقاضی کار در ترکیه پس از اتمام تحصیل خود هستند لازم است بدانند که فرصت های شغلی در این کشور وضعیت امیدوار کننده ای برای کسانی که زبان ترکی بلد نیستند نخواهد داشت و ممکن است حقوق پرداختی به این اشخاص مبلغ راضی کننده ای نباشد. با این وجود ممکن است فرصت های غافلگیر کننده ای در بازار ترکیه برای کسانی که برای تحصیل در ترکیه اقدام کرده اند وجود داشته باشد. اولین کاری که دانشجو باید انجام دهد این است که چشم انداز شغلی خود را در اینترنت جستجو کند و یک رزومه کاملاً آماده تهیه کرده که بتواند آن ها را معرفی نماید. بسیاری از شرکت های ترکی انگلیسی صحبت می کنند، برخی از آنها به آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، روسی و غیره صحبت می کنند. متقاضی قطعاً به مصاحبه دعوت می شود و می بایست این مرحله را رد کند.
برخی از بهترین و پردرآمد ترین و حرفه ای ترین سازمان های ترکیه در سفارتخانه ها، کنسولگری ها و سازمان های غیر دولتی مختلف است اما رقابت برای کار در آن ها همیشه شدید است. یک امکان دیگر این است که متقاضی تحصیل در ترکیه بتواند زبان مادری خود و یا زبان های دیگری که به آن ها تسلط دارد را در یک آموزشگاه زبان خصوصی آموزش دهد. برخی از شرکت های بزرگ بین المللی یا سازمان های مطبوعاتی هستند که به یکی از شعبه های خود واقع در سراسر ترکیه به یک فرد خارجی احتیاج دارند. و متقاضیان می توانند برای آن ها رزومه ارسال نمایند.
از سویی دیگر دانشجویان پس از تحصیل در ترکیه می توانند خود به دنبال شغل هایی مرتبط با رشته خود باشند و در شرکت های مربوطه مشغول به کار شوند. به طور کلی پس از اینکه متقاضی کار مورد نظر را در ترکیه پیدا کرد ممکن است از وی درخواست شود که کشور را ترک نموده و مجددا از کشور خود برای اخذ ویزای کاری اقدام شود در این صورت متقاضی می بایست به کشور خود برگشته و از آنجا برای دریافت ویزای کاری و اقامت کاری موقت اقدام نماید.

دریافت اطلاعات شما

به شما دوستان پیشنهاد میشه برای بررسی دقیق و هوشمندانه شرایط شما در بحث کاریابی بین المللی توسط مشاوران تخصیصی ما در قسمت مشاوره فرم پر کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *